Sök inlägg

måndag 28 oktober 2013

R.I.P Lou Reed

Lou Reed dog igår. Konstigt att han inte dog för typ 30 år sen redan. Så självutbrännande som han levde så borde han ha gjort det.
För mig var han den tuffa New york -rockern som alltid var klädd i svart och alltid sjöng om baksidan av New york. Om kriminella,pundare och transor. Jag såg honom live en gång. Måste vart 1985 i Roskilde.
Han inledde alltid sina spelningar med Sweet Jane . Här tillsammans med Metallica för 2 år sen.
Här i Walk on the wildside ifrån 1973
Och här en fin version av Perfect day tillsammans med Elvis Costello

2 kommentarer:

  1. Lustigt att Du såg honom i Roskilde. Då såg jag nämligen honom oxå på samma plats och året var mycket riktigt 1985. Jag åkte med i en buss från dar.Uppsala och bodde i militärtält. Jag vill minnas att det var riktigt lerigt ett par

    SvaraRadera
  2. Hittade en gammal affisch.Det var 1984. Jag var 19 år hade köpt en superhäckig Ford fairlane - 65a. Korden var framme på däcken och inget reservhjul. Inga stötfångare och ingen grill. När man frikopplade gick det inte att styra. Tunna telefontrådar till lysena som var kopplade utan säkringar. Det lyste svagt gulbrunt och luktade bränt. Jimi Hendrix spelade hela vägen i bergsprängaren.kompisarna som jag hade med mig låg i ett tvåmanstält i 3 dar och rökte på. Jag fick gå själv på Lou Reed Och Johnny Winter. Jag var den enda som hade tagit med mig stövlar minns jag...Kul att du också var där.

    SvaraRadera