Sök inlägg

söndag 5 mars 2017

Svenska för nybörjare

I Sverige har vi en övertro på informationssamhället.

Om nån är dum ,kriminell eller missanpassad på nåt vis så beror det bara på att vederbörande saknar information eller inte gått kursen. Vi är alla lika innerst inne men alla har inte lärt sig än.
Därför gäller det att ha bra och tydlig information i samhället, då behöver inga problem och incidenter uppstå längre.

T.ex. så har det varit mycket problem i våra simhallar med att många, speciellt unga män vägrar att tvätta sig innan badning. Dom har även på sig kalsonger under badbrallorna. Därför pågår nu en kampanj som heter Poolklar.
Där får badarna information om att dom ska tvätta sig.
 Fantastiskt vad enkelt och genialt !

Polisen har kommit på ett nytt vapen i jakten på pedofiler, det går till så att pedofilen luras att ladda ner en barnporrfilm på nätet, men egentligen är det en 
I filmen får pedofilen får lära sig att det är dåligt med barnporr. Så dåligt att pedofilen kan få fängelse till och med. Varför har ingen tänkt på det förut ? Hur ska pedofilen kunna veta att han är kriminell om ingen informerar honom om det ?


Förra året delade Polisen och arrangörer ut Anti tafsband på musikfestivaler.
Det står på bandet att det är fel att tafsa. En jättebra ide' om det inte vore för den lilla detaljen att tafsarna kanske inte kan läsa på Svenska ?
Det blir ju jättesvårt om vi ska ha informationsskyltar, flygblad, armband mm. på världens alla språk.
Så nu har BITTERPITTEN fått en ide'.
Vi ska naturligtvis ha enkla förbudsskyltar som alla nationaliteter kan förstå.
Så nu har jag tagit fram några exempel på hur dom kan se ut.
Här nedan ser ni Anti tafsskylten. Den går ju bara inte att missförstå. Man skulle också kunna tänka sig att trycka opp den på T-shirtar och låta dom ingå i festivalbiljetterna till alla kvinnor. Då vet ju tafsaren att det inte är ok, och han kommer att sluta tafsa.. Skitenkelt. 




Likaså med stenkastning mot Polisen som förekommer i vissa förorter.
Sätt opp skyltar på lykstolpar ,pizzerior och Moskeer. Alla fattar




När det sen gäller barnäktenskap så är det ju bara att sätta opp skyltar på Migrationsverket och alla flyktingförläggningar. Männen fattar direkt att dom har fel värdegrund. Det är bara att lämna in flickebarnet på migrationsverket och sen kan Männen återvända dit dom kom ifrån snabbt som attan så slipper dom fängelse för barnäktenskap och pedofili.




P.S
Här hade jag tänkt ha en informationsskylt om att det är förbjudet med barnporr. Men jag insåg att jag förmodligen skulle bli avstängd från internet och hamna i SÄPOs register bara jag gjorde en sån skylt.






8 kommentarer:

  1. Mycket informativt. Men du kanske ska ta och redigera barnäktenskapsskylten. I dom länderna det är kutym med sådant bruka även männen ha klänningar. Fast det kan ju var fördomsfullt av mig!?

    SvaraRadera
  2. Jag vet....
    Fel av mig.
    Det är inte roligt men...
    Jag hade sjukt roligt när jag såg polisens informationsfilm för pedofiler.
    Ja jag vet, det är antagligen en brist i mig. Hur kunde jag tycka att detta var roligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrattar åt att det Svenska samhället är dysfunktionellt, inte åt pedofilerna. Men visst är det tragiskt att vi skrattar.

      Radera
  3. Hej.

    Svenska politiker kan inte driva skola.

    (Har hade jag tänkt ha en lång text om hur nedmonteringen av skolan, som började med grundskolans införande, är roten till det onda, men sedan insåg jag att det räcker att skriva:)

    "Svenska politiker kan inte."

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
  4. Ett lästips till: http://www.fristad.eu/2017/03/tomheten-bakom-retoriken/

    SvaraRadera
  5. Ja, vad säger man? Det är så tragiskt att det är skrattretande. Men då utgår jag ifrån att det räcker med förbudsskyltar mot t ex fortkörning också, så slipper polisen ha kontroller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé!
      Man borde sätta upp fartskyltar, då blir det slut på fortkörningarna.

      Radera
    2. Hehe, ja det kanske räcker med fartskyltarna vid närmare eftertanke. Men säkrast att förse dem med ett Inte köra fort-armband då ;)

      Radera