Sök inlägg

söndag 14 juli 2013

Spotnicks träffar BITTERPITTEN

Minns ni den gamla 60-talsgruppen The Spotnicks ? Dom var Sveriges första popband som slog utomlands...Dom har sålt nästan 20 miljoner skivor,och dom uppträdde i rymddräkter....
Nedan kommer en videolänk där man kan både se och höra hur dom var i början på 60-talet.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ooa62i53XSg
Iaf så är dom ute på sin avskedsturne, och i går spelade dom i Säterdalen.
BITTERPITTEN var där... I rymddräkt.
Det blev givetvis succe´
Alla tyckte att det var trevligt utom möjligen Bosse Winberg (Spotnicks) Han verkade mest skämmas för att dom en gång i tiden hade rymddräkter....Det verkade som om han fastnat i en Spotnicksnostalgi som han inte kommer ur....publiken vill bara höra Amapola (största hiten) och han har tvingats harva runt och spela den i över 50 år.
Trummisen i bandet tvingade honom iaf att vara med på en bild med BITTERPITTEN
Vad Bosse sa ?  "Du e la toku"

3 kommentarer:

  1. Jag saknar ord för hur häftigt det här är. :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Bitterpitten! Det var roligt. Men du verkar inte så bitter.

    Spotnicks hänger fortfarande med. I början av 60-talet var jag ihop med deras ljudtekniker/chaufför Herbert. Ann-Kristine hette jag då. Bosse hade en Pontiac och Herbert hade en DeSoto-57, ljusblå. Det var tider det. Mellan varven lyssnar jag fortfarande på dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja just i det här inlägget var det svårt att vara bitter :)

      Ahh..Jag älskar såna här nostalgiska kommentarer. Tack för den.

      Radera