Sök inlägg

torsdag 22 augusti 2013

50-års krisande tanter

Ni har väl sett dom ? Tanterna som inte vill acceptera att dom är 50. Klipper håret kort i nån spretig frisyr och färgar det rött eller svart...kollar in vad tonårstjejerna har för kläder,och försöker tränga in valkarna i trånga låga jeans....För att visa vilken ungdomlig rebell dom är så tuffar dom till sig med en tattuerad ros eller en ylande varg på axeln...Får dom inte tillräckligt med reaktioner på den så klämmer dom till med en stor tribal-tattuering i ryggslutet...Piercing i naveln och lite här och där i ansiktet,och mycket smink såklart....

Som tur är finns det underbara 50-åriga kvinnor som inte gör sig till...Som inser att dom är vackra som dom är...Helt naturliga utan smink,och med dom gråa håren som ett vackert bevis på mognad.
Kvinnor som slutat försöka vara trendiga och unga...Istället har dom bejakat sig själv...Hittat sin egen stil,och sen får folk tycka vad dom vill.

Min älskling är sån...Hon fyller 50 idag.... GRATTIS  ANNIKA

5 kommentarer:

  1. GRATTIS Annika!
    Hoppas du får en toppendag :)
    //Helene i Säter

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Helene! :-) /Annika

    SvaraRadera
  3. Åh så fint skrivet till en fin kvinna / Lissan

    SvaraRadera
  4. Ponera att jag dristade mig att kritisera den RELATIVT korta frisyren min bättre hälft kom hem med. För ett par månader sedan...

    Kan tänkas att att jag blev en aning besviken och kritiserade halva hennes släkt och ingifte.

    SJUJÄVLAR vilken respons det blev. Vågar fortfarande inte föra varken frisyrer eller hårfärg på tal.

    Får trösta mig med att jag, en gång, sagt min mening...

    SvaraRadera