Sök inlägg

söndag 1 december 2013

Förbryllande saker i matbutiken

Vissa saker i vårat samhälle är svårbegripliga tycker jag...Ibland fattar man inte riktigt poängen liksom.

Ta T.ex.dom här västarna som finns i butikerna. ÖVNINGS KÖR.  Jag fattar ju att det handlar om körer som övar... Men varför ska dom ha en varningsväst ? Det är klart det kan låta lite falskt i början ... Men alltså...Är det inte lite overkill att gå runt och varna för att man övar körsång ???











Sen har vi det här med mjölken. Öppnas "här" står det på mjölkförpackningen i kyldisken ? Jaha?Varför då ? Jag vill ju ta hem mjölken innan jag öppnar den....Jag har provat några gånger att öppna den i butik ,med dåligt resultat som följd....Så nu mera tillämpar jag lite civil olydnad.Och tar hem mjölken innan jag öppnar.


BAKPOTATIS..... Vad är det ? Ska man ha den där bak ?  Jag tänker på historien om grabben som blev rekommenderad att stoppa en potatis i badbyxorna för att impa på brudarna....Men han misslyckades helt eftersom han stoppade potatisen där bak,istället för fram i badbyxorna...Är det det man har BAKPOTATIS till ?  För det kan väl knappast vara så att dom ska in där bak ? Dom är ju sjukt stora....
Ja mycket konstigheter
är det i matbutiken.

2 kommentarer:

  1. Bakpotatisen må vara kinky, men grenljusen tycker jag också ger lite skumma vibbar...

    SvaraRadera
  2. Såg i morse att det på frugans tvättmaskin finns något som heter Huvudtvätt. Undrar ifall den fönar håret efteråt?

    SvaraRadera