Sök inlägg

söndag 15 december 2013

Fulmust



En gran måste huggas och tas in.
Utegranen har blåst omkull.
Gårdsplanen måste sandas.
Sillen ska läggas in.Köttbullarna är inlagda,i frysen.Julmat ska planeras och råvaror inhandlas åt Minst 12 pers.
Julklappar ska slås in.Julkorten skippar jag.Chokladtomtarna är fyllda med smågodis. Etiketterna till Fulmusten är pålimmade och Julvinet upptappat.
Julgransbelysningarna har trasslat in sig i glitter och julgranskulor.Hela huset ser ut som en nedlagd loppisbutik.
Jag håller på att sy dynor och klädsel åt min avkapade Cadillac -bakdel som ska bli soffa. Har precis satt igång min chiliodling och nu har biljäveln fått spatt.
Från att ha dragit 0,8 L/mil drar den helt plötsligt 1,8 L/mil. Samma fel för 2 år sen.Då böt jag Lambdasond. Kan de verkligen va dax igen ? Min förra Volvo från 1977 hade ingen jävla Lambdasond som kunde krångla. Jag borde inte bytt till en 88a. Min intuition sa mig att den var för modern. Men jag lyssnade inte.
Till råga på allt måste jag jobba natt nästan hela julen. När jag försöker sova drömmer jag om att jag har ett stort hus som är invaderat av folk på bägge våningarna. Alla tittar på olika TV apparater och klagar på att jag bara har fel kanaler. Ingen vill hjälpa mig med bilen,och jag är naken.

FUL JUL på er allihopa.

2 kommentarer: