Sök inlägg

måndag 10 juni 2013

USA Övervakar dig

Folk brukar skratta åt mig och hävda att jag bara har galna konspirationsteorier,när jag hävdar att Amerikanska myndigheter övervakar oss via Facebook och Google. Men nu är det avslöjat att inte mindre än 9 internetjättar samarbetar med Amerikanska myndigheter för att avslöja dig på nätet.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16915082.ab
Nu träder Edward Snowden fram. Han har jobbat åt både CIA och NSA innan han tog deras hemligstämplade papper och flydde till Hongkong.http://www.dn.se/ekonomi/han-avslojade-overvakningen/
Stackars sate. Han kommer att jagas som en varg(av svenska jägarförbundet) eller snarare som Bin Laden blev jagad. USA kommer att försöka få honom utlämnad eller dödad till varje pris.Om inte det lyckas kommer man att hitta på en massa lögner om honom för att minska hans trovärdighet.
Hans enda chans är att han blir så offentlig och massmedial att USA inte törs röra honom för att riskera att förlora sitt anseende i hela världen.

Törs jag publicera det här ?  Jag tyckte jag såg en Van med svarta rutor utanför huset i morse. Internet börjar bli segt....Får jag inte ovanligt mycket reklam om spam-skydd... Hmm...Hoppas min kompis Arnold håller Jänkarna borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar