Sök inlägg

onsdag 12 oktober 2022

En mardröm

 Härom natten hade jag en mardröm.

Jag drömde att jag och min älskling låg i min säng,fast i drömmen bodde vi i en lägenhet istället för i mitt hus på landet. I drömmen känner jag plötsligt lukten av cigarettrök,jag kikar upp och ser 3 tysta skummisar som står i min hall och röker. 2 män och 1 kvinna.Jag funderar över hur dom tog sig in i min lägenhet,och så minns jag att jag glömt att låsa ytterdörren.

Det syns tydligt att dom är kriminella avskum med total avsaknad av medmänsklighet och moral,en av dom frågar hånleende efter tennisracketar. Jag förstår att dom vill ha dessa racketar för att slå sönder mig ,min älskling och mitt hem. Förtvivlat försöker jag komma på en plan på hur jag ska överleva detta.

Då vaknar jag ur drömmen och går upp för att kissa. När jag passerar hallen tänker jag på drömmen och måste kolla ytterdörren. Den är olåst!

Förr låste jag aldrig ytterdörren. Jag hade till och med nycklarna satt i på utsidan. bilarna hade alltid nycklarna i tändningslåset, jag bor ju på landet.

I ca 5 år har jag alltid haft ytterdörren låst.

Buset tränger sig på,och det går inte längre att känna sig trygg. För några år sen hade några kriminella ockuperat en sommarstuga bara nån kilometer härifrån. Dom var helt orädda och la ut TVn och gräsklipparen på blocket medans dom bodde i stugan. Skumma bilar med bistra män åker sakta genom byn på konstiga tider. Och glömmer jag låsa ytterdörren förföljs jag tydligen av mardrömmar.

Det var bättre förr!!!



3 kommentarer:

  1. När man berättar för amerikaner om läget i landet, tror de knappt på en.
    Säter ligger helt enkelt för nära Borlänge; du får kolla på Hemnet efter en kåk i Noppikoski eller nåt sånt ställe.
    Ort utan kollektivtrafik är ett måste.

    SvaraRadera
  2. 1989 flyttade jag från Tjärna ängar till Säter, jag brukar säga att jag befinner mig i exil ifrån Borlänge, men det var tydligen inte tillräckligt långt bort.... Noppikoski..Hmm.

    SvaraRadera
  3. Det finns en American car club i Jakobstad.
    Men ont om galningar...

    SvaraRadera