Sök inlägg

tisdag 3 oktober 2017

Tom Petty




Tom Petty har dött!
Han blev 66 år.

För mig var han som nån slags lillebror till Bob Dylan Och Bruce Springsteen.
Jag har inte lyssnat jättemycket på honom, men några skivor blev det.
Tom Petty och hans Heartbreaker var kompband åt Bob Dylan på en turne på 80-talet. Bob Dylan har nog aldrig haft ett bättre band tror jag. Sen blev det ju Travelling Wilburys med giganterna Roy Orbinson, Jeff Lynn, George Harrison och Dylan. Skitbra det med.
Här kommer några av hans bästa låtar.

Refugee

I Won't Back Down
Med Ringo Starr på trummor, Georg Harrison och Jeff Lynn på gitarr.

Running Down A Dream
 
R.I.P
Tom 

5 kommentarer:

  1. Han kommer att vara saknad, men låtarna lever ju kvar.

    SvaraRadera
  2. Oxå en av min favoriter.
    Free Fallin & Learning to Fly är de två låtar som jag först kom att tänka på men det finns många att välja bland. Såg han i Globen för en massa herrans år sedan men det enda jag kommer ihåg av showen var när han plockade fram cylinderhatten ur en kista... så man kan lungt påstå att han var mycket bättre musiker än showman.

    SvaraRadera
  3. Att inte förglömma, duetterna med Stevie Nicks.

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera
  4. Manfallet bland Traveling Wilburys börjar bli stort nu, liksom bland The Highwaymen.

    Manfallet bland de gamla hjältarna blir bara större och större. Snart läser man väl bara dödsannonserna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen.Men dom flesta Rockhjältarna är ju runt 70 nu och har oftast inte levt alltför sunt så det är bara att vänta sig fler skulle jag tro.

      Radera