Sök inlägg

onsdag 13 augusti 2014

BITTERPITTEN på avgiftning

Hej allihopa...Jag heter BITTERPITTEN och jag är internetmissbrukare !
HEJ BITTERPITTEN !!!

En vecka utan internet har satt sina spår.
Först blev jag frustrerad och arg. Ringde till Telia och hamnade i telefonkö i 40 minuter. Där fick jag veta att om jag går in på deras hemsida så kan jag själv läsa hur jag löser en massa problem. Men inget om hur jag går in på hemsidan, utan internet.Till slut lyckades jag beställa ett modem iaf.

Då inträder nästa problem. Att stå ut utan internet. Löjligt enkelt för en bakåtsträvare som BITTERPITTEN,som alltid hävdar att det var bättre förr,och alltid dissar ny teknik.Jo tjena !
Plötsligt inser jag att jag blivit beroende av nåt så löjligt som internet.

Jag kommer inte åt min mail. Jag kan inte surfa fram nyheter utan måste vänta tills nyhetssändningarna går på radion. Jag får börja slå i mina gamla kokböcker och uppslagsverk istället för att surfa.
Jag får spela mina gamla skivor istället för spotify.Jag måste köpa en TV-tidning, Och för helvete !!! Jag kommer inte åt bloggen.
Motvilligt känner jag en otäck tomhet komma krypande.  Jag har blivit beroende.

Långsamt börjar jag vänja mig av med internet.Jag ser plötsligt vad mycket tid som går bort med allt surfande. Jag börjar få saker gjorda igen.(dock inte borsta katter och kamma mattkanter)

Snart börjar det kännas som förr igen,innan internet.Jag känner mig ren och befriad. Jag börjar så smått fundera på ett liv utan internet.
Det är väl mycket bättre att leva livet på "RIKTIGT" än att vara en simpel internetslav.

Modemet kommer på posten men jag får ändå inte igång internet. Förstår att det är nåt med datorn.
Då känner jag att ,nej jag skiter i det här. Jag kan väl börja med flaskpost istället för bloggen.Eller sätta upp lappar på stan med mina betraktelser.
Sen inser jag att jag inte kommer att kunna betala mina e-räkningar utan internet.Mailen ,ja allting.
Man är ju helt rökt.Hela samhället står och faller med internet. Vi sitter i rävsaxen allihop.Staten gnuggar händerna när dom kan styra våra liv totalt och registrera allt vi gör.
Fan också,jag får väl fixa datorn då.
Ett nytt nätverkskort sen funkar allt igen.

Upptäcker att bloggen blivit kapat och inser att mina läsare förmodligen tycker att det är det bästa som hänt bloggen.

Bäst jag loggar ut och ägnar mig åt "RIKTIGA" saker istället.


1 kommentar:

  1. Ja, det är märkligt hur beroendeframkallande internet är. Sen är det ju som du säger, utan internet blir inte ens räkningarna betalda. Det var helt klart bättre förr :)

    SvaraRadera