Sök inlägg

söndag 4 maj 2014

Rättviks marknad

Jag har varit på Rättviks marknad i helgen.
Dyrt skräp så långt ögat kan nå...Chips som kostar minst en tia mer än i butik...Hemgjord choklad som smakar kloakfett...Godis paketerat i småpåsar så att det blir omöjligt att räkna ut kilopriset...Ost som säljs för styckepriser istället för kilopriser(försäljaren vet inte kilopriset)  Älgkorv med 5% älg i.
Det känns mer som en välgörenhetsgala än en marknad....Det är ju marknad,då ska de va dyrt liksom ! ?

Lite roliga inslag iaf. Här hymlar man inte med att skönhetsprodukterna kommer av ko smet,och ska fixa skinnet.
Små ringar med klockor i. Äntligen har jag förstått vad en Ringklocka är.
Det såldes även klockor för 150 kr som kostar 20 kr att köpa på nätet.
Mycket Kläder med konstiga tryck på fanns det...T-shirts och kalsonger typ. Kerstins klubba, Anitas joystick, Eriks lekstuga.
Jag trodde jag hittat en till variant på detta tema när jag på håll såg skylten " LOTTAS KORVLÅDA"
Det visade sig tyvärr bara vara en korvförsäljerska.
Märkligaste klippet jag gjorde var iaf hos en DVD-försäljare på marknaden. 3 st DVD för 119:-  eller 4 för 99:-   Jag hade plockat ihop 3 filmer och skulle betala,när försäljaren säger att om jag tar en till så blir det 99:-    :)



1 kommentar: