Sök inlägg

torsdag 27 april 2023

Mord i Borlänge

 I går kväll sköts en kille ihjäl i Borlänge

Det var i bostadsområdet Hagalund som hittills varit ett lugnt och bra område mitt i stan. Mordet skedde där min dotter bor,bara ett stenkast bort,så den här gången blev det påtagligt nära. Mordoffret var en en kille i 25 års åldern av Arabisk härkomst, men han var knegare och ganska omtyckt,och inte många visste att han var kriminell,men nån har lagt ut hans gamla domar på Flashback,så visst var han kriminell.

Vänstern brukar ju hävda att kriminalitet beror på fattigdom, men där tror jag dom har tokfel. Nu vet jag inte hur det var med den här killen, men jag har sett ett mönster när det gäller framförallt Araber och Somalier, inte minst via mitt jobb,och det mönstret är att det är viktigare med bling bling än att göra rätt för sig. På mitt jobb kan jag konstatera att Svenskar som hamnat inom lås och bom oftast nöjer sig med att hasa runt i badtofflor och mysbyxor så länge dom är intagna, medans Araber och Somalier ofta ska ha dyra märkeskläder som jackor för 11 tusen och Nikeskor för 3000Kr, fast dom är inlåsta. Detta finansieras genom att strunta i att betala räkningarna, så vårdavgifter och annat hamnar snart hos Kronofogden vilket verkar vara ett mindre bekymmer än att inte ha råd med märkeskläder,dyra klockor och guldkedjor. Det verkar finnas något i deras kultur som säger att dom inte duger om dom inte kan skryta med lyxprylar.

Dock verkar detta bara gälla män, jag har bara bra erfarenheter av kvinnor från sagda länder, och naturligtvis är många män också bra.

Men faktum kvarstår

Invandrare skjuter andra invandrare och det beror inte på fattigdom.

mordoffrets bil och ambulanser i går kväll


5 kommentarer:

  1. Jag undrar om inte en åldersgräns på 30 för att få köpa vissa klädmärken, bilmärken, klockor och smycken skulle vara mer effektivt för att stoppa rekryteringen till gängen än alla miljarder som läggs på soc, polis och kriminalvård.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé! Det borde även vara lag på att redovisa var pengarna kom ifrån när man köper bling bling och annan dyr skit.

      Radera
  2. Det enklaste är väl att utvisa dem. Jodå, det går visst om bara viljan finns.//tompas11

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill man effektivisera så byt då ut utvisa mot avvisa ?

      Radera
  3. Det nya normala i Swe verkar vara att dårarna skjuter ihjäl varandra et par tre dagligen.

    Man får lätt uppfattningen att det sker fler skjutningar/mord, i Swe procentuellt mot i Usa. Vad säger GW om det?

    SvaraRadera