Sök inlägg

tisdag 28 augusti 2018

valaffischer

Jag har kollat valaffischer på stan


Jag upptäckte att det vanligaste i år är att ha en bild på nån lokalpolitiker med en text under som börjar med Jag vill ha. T.ex. Jag vill ha fler dagisplatser, Jag vill ha fler parkeringsplatser, Jag vill ha godare skolmat, Jag vill ha billigare öl på krogen, Jag vill ha fler Poliser med automatvapen, Jag vill ha fler fångar i varje cell.
Det är ju helt riskfritt att säga "Jag vill ha"
På det sättet kan dom ju skriva vad som helst på affischen utan att riskera något. I svekdebatten efter valet är det ju bara att säga att dom andra ville inte som jag.

Men en afffisch stack ut

Centern vill ha äldre bostäder i alla kommundelar. Det är ju fantastisk! Dom har kommit på att folk vill inte bo i nya dyra stela bostäder. Nej folk vill ha äldre charmiga billiga bostäder. Men hur ska detta gå till? Man kan ju knappast bygga gamla bostäder. Jag vet inte hur Centern hade tänkt sig att skaka fram dessa äldre bostäder, men dom ska i alla fal ha kred för att dom försöker.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar