Sök inlägg

fredag 4 april 2014

Ständigt uppkopplad

Jag hörde på radion att det är dålig mobiltäckning i Fjätervålens skidanläggning.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5825391
Välkommen till verkligheten säger jag....Så här är det i glesbygden...vi som bor på landet har lärt oss att leva med det... Jag har trådbundet internet för det är det enda som fungerar där jag bor...För 10 år sen hade jag inte internet överhuvud taget....Än mindre i mobilen...Jag levde väl bra ändå.
Nu kommer alltså 08orna till fjället för att åka skidor och så kan dom inte mobilsurfa samtidigt...Nähä... Men dom skulle väl för fan åka skidor ,och inte surfa ?
Det är illa när folk är så beroende av internet att dom inte klarar av en skidsemester utan att vara ständigt uppkopplad.

Detta är ett växande samhällsproblem har jag märkt...Ta en vända på stan...Överallt går folk in i stolpar och skyltfönster för att dom är upptagna med att stirra ner i skärmen och sprätta flugskit,(ser det ut som).Dom hittar ju inte ens till butiken utan GPS längre.....Dom sitter på långa rader vid busskurarna stirrandes ned i varsin skärm...Skenbart varandes i verkligheten,men egentligen nån helt annan stans.

Lika konstigt är det i mitt biorum....Där sitter folk i mörkret och kommunicerar med varandra med mobilerna...Sen tar dom bild på bioduken och lägger ut nånstans på nätet "Kollar på film just nu " får några likes av vänner.... Tjattar och tvittrar.
 Sen när filmen är slut så tyckte dom att den var svår och konstig....Ja det tror fan det !!!

Patienterna på sjukhuset känner sig kränkta för att dom inte får vara online i dagrummet.

Vad blir nästa steg ?   I sängen bredvid sin partner får man ett sms " Hej ska vi ligga ?"   " Ok, ta på mig "   " Nej,mina händer är lite upptagna "   " kolla den här bilden,hon har stora boobs"   " Wow, nu vill Kevin vara med .Ja bara online förstås"   " Vänta, jag måste läsa BITTERPITTEN först"




6 kommentarer:

  1. Hehe, har märkt av samma fenomen när jag är ute bland folk och förundras jag med.
    Hela livet finns tydligen i mobilen idag och jakten på likes är uppenbarligen gränslös :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Det är en fröjd att jobba nere i en gruva, där dessa element icke fungerar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter skönt. Kan jag börja jobba där ?

      Radera
  3. "Nähä... Men dom skulle väl för fan åka skidor, och inte surfa ?"
    Hahaha... Underbart! Tack för den :)
    //MS

    SvaraRadera
  4. Självklart så är vi som skriver kommentarer en bättre slags människor eftersom ingen kollar vårt missbruk. Själv kollar jag aldrig på min smartphone eller följer bloggar eller fejsböcker och det skulle aldrig falla mig in att ha en blogg eller ett FB konto. Googel vet jag inte ens vad det är.

    SvaraRadera