Sök inlägg

fredag 15 november 2019

Höghastighetståg = dödens tåg

Förra året inrapporterades 63 750 viltolyckor 
Cirka hälften är tågolyckor, men  minst varannan viltolycka med tåg rapporteras inte. 
Lägg därtill Ca 20 000 renar som räknas som tamdjur och därför inte finns med i statistiken. Det är alltså en riktig massaker som pågår längs järnvägen. Om då höghastighetståg som går nästan dubbelt så fort införs hur många fler dödade djur blir det då efter järnvägen?

Sen var det det där med  personolyckor. Det finns 1000 farliga järnvägsövergångar .170 farliga järnvägsövergångar behöver uppgraderas akut .Många av dom har funnits i närmare 100 år , men banverket har inte råd att kosta på dom. Om nu höghastighetstågen kommer att kosta 250 miljarder
vad blir det då kvar till att rusta upp alla farliga järnvägsövergångar som redan nu finns ?

Sen undrar man ju om politikerna har tänkt på att vi bor i Sverige? Järnvägen fungerar ju skitdåligt på sommartid och inte alls på vintern. Hur ska höghastighetståg fungera när det blir 1,5 m snö. Eller 20 grader kallt? Sen kan man ju undra

Varför ska vi ha höghastighetståg överhuvudtaget? 
Jo för att pendlare ska kunna ta sig snabbare mellan Stockholm och Göteborg.
Vad är det för jävla trams. Dom får väl flytta dit dom har sina jobb, som alla arbetare på landsbygden blir uppmanade till att göra. Flytta dit jobben finns har ju varit ett mantra i 40 års tid. Och när folk inte vill det så lägger staten på dom höjd bränsleskatt som sedan kan andvändas för att betala höghastighets tåg åt dom redan bortskämda storstadsborna.

Fy fan för Sverige!

Jag undrar om politikerna verkligen är så naiva och dumma att dom själva tror på höghastighetståg? Dom trodde ju på massinvandring, så vem vet?
Men jag tror nog i alla fall att det bara är valfläsk som dom aldrig har tänkt genomföra. Bara lura dumt folk att rösta på dom.


Satsa på Rodel istället, dom ser ju nästan lika ut


4 kommentarer:

  1. Tycker personligen att det väsentligaste är att tågen går någorlunda i rätt tid!
    Att banan är ok
    Fungerade vad jag minns bra under 50-60 talet Huddinge Stockholm.
    Vare sig det var snö eller värme.
    En del tycks ju ha varit bättre för i tiden...

    SvaraRadera
  2. Haha, där blir inte några höghastighetståg i Sverige, nu har ju regeringen gjort sig ovänner med kineserna som lämnade billigaste offerten, och i 08 har man problem med nya vägbygget som blir en ny Hallandsåsen.

    SvaraRadera
  3. Det är inte höghastighetståg som innebär döden för detta land. Det finns betydligt närliggande orsaker, I will say no more. You know what I mean...//tompas11

    SvaraRadera