Sök inlägg

tisdag 22 juli 2014

Tuttchock i PK Sverige

Politikerklubben för inbördes beundran satte rosévinet i vrångstrupen när Jenny Wenhammar(MP) gjorde en tuttchock i Almedalen.Bröst chockade statsministern

Många har varit upprörda och tyckt att det var hemskt.En del har t,om. menat att det hotar demokratin och är samhällsfarligt. Nu har det gått så långt att Miljöpartiet har fått kalla fötter och petar Jenny från Riksdagslistan .Petas från riksdagslistan efter tuttchock

Alltså vad är det frågan om ? Jag har inga sympatier för miljöpartiet,men jag kan verkligen inte fatta att det skulle vara samhällsfarligt att visa tuttarna.
Om ett gäng Nazister vrålar "Sigh heil" så kan jag tycka att det är obehagligt och kanske samhällsfarligt. Om ett gäng vänsterextremister spöar nazzarna och kastar gatsten så är det samhällsfarligt. Men om några brudar visar tuttarna så är det tametusan inte samhällsfarligt.

I Finland eller Danmark hade ingen brytt sig. Förmodligen hade ingen kommit på att försöka nakenchocka där heller,eftersom ingen tycker att det är konstigt med nakna bröst där.

Vad har hänt med Sverige ? Vi var ju för fan först i världen med att våga visa tuttar. Filmerna "Hon dansade en sommar" 1951 och " Sommaren med monika" 1953 satte ju Sverige på världskartan.Tuttchock på film
Sen fortsatte det hela 60-talet med världsrykte om den svenska frigjordheten. På 70 och 80 talen var det helt naturligt med topless på stränderna och ingen rynkade på näsan över en ammande mamma.

Men inte nu längre. Nu har det blivit väldigt opassande att amma offentligt,och att gå topless. Och så fort nån flashar tuttarna får det  stora rubriker.

Är det den kristna högern i USA med sin kyska dubbelmoral som påverkat oss Svenskar ?
Eller är det alla muslimska kvinnoförtryckande regler som fått oss att backa 100 år ?

I ett öppet och demokratiskt samhälle får ingen sparken för att hon visar tuttarna.
Men tydligen i PK Sverige.

3 kommentarer:

  1. Tuttchock! Ganska obegripligt för mig som gillar tuttar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kommer då aldrig att klaga på att nån visar för mycket tuttar :)

      Radera
  2. MP har lite "otur" just nu hehe. Åsa Romson har väl blivit anmäld för hets mot folkgrupp också, om jag inte missminner mig. Efter sitt tal i Almedalen.

    SvaraRadera