Sök inlägg

fredag 18 juli 2014

Traktorcruising i Säter

Moped och Traktorcruising i Säter.

Äntligen lite fordon med stil. Skönt att slippa moderna skapelser som ser ut som stylade rymdskepp.
Gamla hederliga traktorer som ser ut som helvetesmaskiner,luktar smörjolja och fotogen,och låter som en gammal fiskebåt.
Tuff
Tuffare
Tuffast
Ungdomarna i Skäve har sitt eget sätt att partaja. Här fyller man ett traktorflak med öl och ungdomar. Sen åker man runt i stan och skrålar. När man ska pinka stannar man bara och pinkar. Var som helst spelar ingen roll. Gärna på torget i stan. Härligt anarkistiskt. Det fanns många såna här ekipage på Torsdagskvällen.

4 kommentarer:

  1. Jag börjar misstänka att min mödosamt nedskrivna kommentar försvann när jag försökte förhandsgranska den? Eller så fibblade jag till något annat som fick den effekten??

    Men .. jag ÄLSKAR gamla fordon av alla slag! Lyckligtvis så har Maken samma handikapp, så om vi bott i närheten hade vi varit på samma evenemang. Min dröm är en gammal Grålle, att ha som trädgårdsprydnad/tanke- och utsiktsplats på strategiskt ställe i trädgården och Maken drömmer om en gammal grävmaskin.

    HAN ser problem med gräsklippning, ett samlarobjekt som rostar sönder och samman och jag ser för mitt inre öga ett månlandskap med djupa kratrar i stället för en ogenomtränglig ogrässamling.

    Så vi har varken traktor eller grävmaskin .. ;-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Släpp till en gammal linjegrävare vet ja. Du vänjer dig vid månlandskapet :)

      Radera
  2. Var inte montera ett utedass i etta hörnet på vagnen så slapp dom stanna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra ide'
      Tyvärr tror jag inte deras tankearbete sträcker sig så långt.
      Sen gillar lantisar att pissa på staden.

      Radera