Sök inlägg

fredag 11 juli 2014

BITTERPITTEN har semester

Varför har man semester egentligen ?
Är det för att ta igen sig från jobbet och få lite rekreation ?
Är det för att hinna med allt jobb som man inte hinner med annars ?
Eller är det för att bränna så mycket pengar som möjligt på en stressig charterresa och sedan få höra att det var bättre väder hemma ?

Det är iaf "inte" för att åka husvagn genom Sverige som man har semester. Tro mig jag har nyss gjort det igen,och kan bara konstatera att det ser alltid bättre ut på papperet än i verkligheten.

Det började med att blinkersen på husvagnen slutade fungera,trots att den är nybesiktad. Jag försökte med kontaktspray i sladdosan utan resultat.
Ja då ska man sitta där och vara orolig för att man är utan blinkers.
Sen blev det varmt som i helvetet.Då fanns det 2 alternativ. Antingen slå på ACn och få rinnande röda ögon och snuva samtidigt som det dånar i skallen av fläkten. Eller,svettas och stå ut !

Sen ska man hitta rätt också. Vi försökte ett tag med GPS men den visade sig ha mer dator än hjärna. Den ville lura in oss på skumma avfarter ,och missade flera rondeller med mera.Dessutom känns det som om man tappar verklighetsuppfattningen när man kör med GPS.
Då gick vi över till hederlig gammal vägkarta. Det funkade riktigt bra ett tag,tills vi upptäckte att vägarna inte hade samma nummer IRL,som på kartan.

När man äntligen kommer iväg dit man ska då ska nån av och pinka.Sen måste nån köpa godis,och sen ska alla fika. Det känns som om man är fyllechaffis åt ett raggargäng ungefär. Så fort man samlar in nån som saknas då försvinner en ny.

Väl framme på campingplatsen så ska husvagn och förtält sättas upp.Sen ska alla resenärer samsas och vara sociala i en liten primitiv trång miljö. I vårt fall är det mitt lilla husvagnsägg med 2 vuxna och 2 tonåringar + en husbil med 2 pensionärer och 2 hundar.
När förtältet ska upp så blir det alltid regn. När det ska ner igen så är påsarna till tält och tältpinnar borta,likasom veven till stödbenen åt husvagnen.

När det ska lagas mat så är det så trångt att det känns som om spisen är i en låda på magen. Den 28 grader varma husvagnen blir 42 grader varm när gasspisen slås på.
Hundarna ska av nån konstig anledning vara fastbundna vid det lilla campingbordet när vi äter frukost.Det resulterar i att bordet åker hit och dit och maten ramlar runt,samt att när man ska stoppa nåt i munnen så är nån hund där och gapar större.

När man istället försöker hitta ett matställe ,så blir man alltid lurad. Det "fantastiska" salladsbordet visar sig vara lite burkmajs,oliver,brun sallad och en jäsande dressing. Den hempanerade  Rödspättan har ett tunt lager ägg utan ströbröd på sig. burkpotatisen till smakar skit både innan och efter man dränkt in den i den utspädda lättmajonäsen som dom kallar för remoladsås.

Alla klagar på värmen och vill sitta inne i flottyrdoften och äta. Jag bestämmer mig för att bryta alla sociala regler och går ut och sätter mig själv i solen. Väl där känner jag en befrielse som får mig att inse att jag nog inte är så social som jag trott att jag är.
Efter en stund kommer gänget efter.

Om ni känner er lite småsugna på husvagnssemester,så tycker jag att ni ska se filmerna" Sunes Sommar" och " Vi hade iaf tur med vädret" istället för att prova själva.

9 kommentarer:

  1. Hehe, men du hade tur med vädret i alla fall, om jag förstått saken rätt ;)

    SvaraRadera
  2. "ta igen sig från jobbet och få lite rekreation ?"

    Noway, du har missuppfittat det hela. Det är för att ta igen sig med frugan och få erektion. Idag är vår sista semesterdag och jag ångrar det redan. Folkplågeri är vad det är! Att veta man ska vara på jobbet imorrn kl 8 är som att gå mot döden=//

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det erektionen du ångrar ?

      Radera
    2. nope=) att jag tog semester, det är som att dra av ett plåster där hela sårskorpan sitter på plåstret då man kommer tebax på sjået. Cirkus 1 timme, sen är det som om man inte alls varit därifrån i 32 dgr..

      Radera
    3. Min semester är också slut.Jag med.

      Radera
  3. Hahaha! Jag ser det framför mig. Bitterpitten i rollen som Pappa Rudolf.

    SvaraRadera
  4. Åk tillbaks med vagnen till besiktningskontoret, skäll ut dem enligt noter och kräv gratis ombesiktning!

    SvaraRadera
  5. Ja du har rätt. Jag ska fan kräva att vagnen blir underkänd.

    SvaraRadera