Sök inlägg

söndag 20 juli 2014

Strictly Business



Dessa mycket trevliga män i Bluesbrothersmundering har inget med blogginlägget i övrigt att göra,förutom att dom råkade befinna sig på cruisingen i Säter ,som jag tänker skriva om.Och att dom såg ut som riktiga Business män.

Som vanligt var det stopp i cruisingledet ganska omgående.Kokande bilar,Ånglås i förgasarna,och fulla passagerare som ska av och pinka hela tiden.

Ju senare det blev desto värre blev fyllan och omdömena suddades ut.Efter kl 22 verkade det vara fler som satt utanpå bilarna än inuti.

Senare dom obligatoriska barfotatjejerna som halkar i spyorna och skär sig på trasiga ölflaskor på gatan.
Några grabbar som slåss,och några nerspydda avsomnade fyllskallar i buskarna.
Nytt för i år var att ingen krockade i korsningen på riks 70an. Trots vansinnes körningar  och gummirök från "Bränn uts"
Annars verkade det som om hela tillställningen gick ut på att folk ska dricka så mycket alkohol som möjligt i från öltälten. Här är det verkligen Strictly Business. Ölförsäljarna är helt ointresserade av bilar och nostalgi,man vill bara sälja öl och cider till överpris. Jag försökte köpe en cola eller liknande vid 2 olika öltält,men möttes av helt oförstående personal. Här handlar det bara om alkohol. Att det inte hade blivit någon cruising överhuvudtaget utan oss chaufförer det ägnar man inte en tanke.
 Tragiskt är ordet !



3 kommentarer:

  1. Och jag som för ett ögonblick ondgjorde mig över min gårdag. Du verkar ha haft det värre. Tror jag ska börja stanna hemma i fortsättningen när de här motorevenemangen drar igång.

    SvaraRadera
  2. Se bara till att inte vara nykter,så går det bra. Man ser allt på ett annat vis liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja eller så är det tvärtom. Man förskonas från att uppleva alla dessa stolleprov från en nykter synvinkel om man bedövar sina sinnens fulla bruk något ;)

      Radera