Sök inlägg

onsdag 30 april 2014

Bilbesiktningsmaffian

Älsklingen ombesiktade sin bil häromdan.....Hon hade fått några 2 or på den...Mest småsaker,som att dragkroken inte gick att montera av.
För det första.Varför måste det gå att montera av den överhuvudtaget ? Och hur kan det vara en trafikfara om det inte går ?   För det andra var det inga problem för mig att montera av den,så för att
besiktningsmannen skulle fatta lät jag dragkroken ligga i bagageluckan vid ombesiktningen.
När hon kör ut ur besiktningshallen ser hon att det ligger en bilverkstad mitt emot bilprovningen....På en skylt står det "GICK DET BRA"
Ok jag tror jag fattar....Han som har bilverkstaden är väl kompis med folket på bilprovningen...Dom har förmodligen samma efternamn också.....Verkstan ringer till bilprovningen " Hallå ! vi har lite dåligt med jobb just nu...Kan ni fixa lite bromsjobb och framvagnar åt oss ?  och gärna några kärvande dragkrokar "
Sen får bilprovarna fri sprit.....Men det gäller att muta alla,så ingen blir avundsjuk....På Hedemora bilprovning fick nästan alla sparken för några år sen när dom tagit emot spritmutor av en storkund.....Nästan alla.....En var ledig och blev utan mutor...Han satte dit dom andra.
http://www.kollega.se/bilprovare-domdes-mutbrott
Den här gången drog dom iaf en nitlott på bilverkstan.....Av princip  fixar jag alla 2or själv.....Därför har jag bara gamla bilar som jag begriper. Den nyaste är en 88......Älsklingens V70 är på tok för ny för mig egentligen.....Men än så länge har det gått bra.....Jag tänker inte vika mig för maffian.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar