Sök inlägg

lördag 27 juli 2019

Maggsta Gunnar

Jag heter Gunnar Eriksson

Och nu är jag förbannad!!!

Nu har det ju blivit förbjudet att röka på offentliga platser. Dom är ute efter oss stackars rökare. Nu kan jag ju inte åka på travet längre. Och vad värre är, min pergola besöks ju dagligen av ca 5-10 personer som kommer hit och fikar och snackar skit. Det betyder ju att den är en offentlig plats. Så nu får jag inte röka i min egen pergola längre.
 Men inte fan säger dom nåt om utegrillarna heller.
Dom ryker väl mycket mer än vad jag gör. Och fulla gubbar och kärringar samt oupfostrade ungdomar får drälla runt på stan och bete'sig som svin, det går bra det, bara dom inte röker. 
Fy fan vilket skitland det här har blivit.

Hur fan ska det bli?



4 kommentarer:

  1. Tja, egoistiskt kan man ju bara säga: Jag bryr mig ej.
    Har- hur märkligt det än är - aldrig rökt!
    Kanske rent utav sparat en och annan sekin.
    ( vart tog dessa mynt vägen? Inte i min kassakista ...
    Förbjud algblomning i stället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nån borde ta fram en giftg bottenfärg som man kunde måla på alla båtskroven. Då kanske algerna dör ;)

      Radera
    2. Fråga Åsa //tompas11

      Radera
  2. Civil olydnad lär ju vara populärt inom vissa grupperingar...//tompas11

    SvaraRadera