Sök inlägg

fredag 23 februari 2018

Insnöad

Jag brukar vara i skogen i januari och februari.
Såga ner träd som jag senare gör ved av. I år har det inte funkat alls. 85cm snödjup gör att varken jag eller traktorn tar oss fram. I år har ambitionerna krympt hela tiden och till slut har det bara handlat om att hålla snön borta så pass mycket att jag tar mig in i huset, och så att bilarna tar sig ut på vägen.

Inte ens det har funkat alla gånger.
När jag har jobbat som mest har jag inte hunnit med all snöröjning.

Så här ser det ut nu på min gård.


Växthuset


Min entré


Farstukvisten


Min verkstad


Verandadörren
Det var helt klart bättre förr!
Åtminstone förra året.

10 kommentarer:

  1. Du slipper i alla fall MENA folk...
    -20 i Jakobstad. Andra röjer vägarna.
    Hyrlastbilen hade bromstrummor som lag an.
    Härlig lukt. Höll på att få komplex innan det var uppenbart var felet lag.
    Ja, självfallet ej hos mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va f...n gör du där? Din profil säger ju Polynesien.

      Radera
    2. Hört talas om båtar?
      Och flyg?
      Ja, vi är lite utspridda, erkännes...
      Fast det är Stockholms skärgård jag sedan späda ungdomsår är förälskad i.
      Och våra små öar, speciellt.

      Radera
  2. Men, du har väl en kvinna i huset? Gör hon ingen feministisk snöröjning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är jag bara särbo, så dom få gånger hon är här har hon siktet inställt på annat än snöröjning :)

      Radera
  3. Pär Holmgren tror inte Vasaloppet överlever sitt 100-årsjubileum 2022, Vasaloppet är på väg att försvinna, påstår denne efter att ha stirrat in i sin kristallkula.//tompas11

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja i år är första gången dom har för mycket snö i Vasaloppsspåret.Det är säkert ännu värre 2022.

      Radera
  4. Hmmm, att snön är vit också, det måste vara rasistiskt och kränkande? När skall det komma svart snö?

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera
  5. Jag är också insnöad med snöhögar nästan upp till takfoten. Nu ska det bli kallare än vanligt under nästa vecka. Kylan går långt ner i Europa medan Svalbard har plusgrader. /Klimathotet

    SvaraRadera