Sök inlägg

måndag 22 augusti 2016

Våldtäktsmän


Jag skäms för att jag är man.
I år har jag fått lära mig att alla män är  presumtiva våldtäktsmän.

Det finns bara en gemensam nämnare för alla sextrackaserande män på festivaler...Dom är män...Att tala om vilken ålder dom har eller religion,politiska åsikter,var dom bor eller Gud förbjude vilket ursprung dom har....Det går inte.
Det finns nämligen ingen skillnad på män.

Visserligen kan vi tillhöra olika socialgrupper och kulturer..Vi kan ha olika ursprung och uppväxt, med eller utan pappor och Mammor...Vi kan ha olika utbildning och livserfarenhet...Men det spelar ingen roll...Vi har alla en kuk mellan benen och då är vi precis lika allihop...Vi är en pest som drabbar kvinnor och egentligen borde vi varit förbjudna för länge sen.
Jag beklagar att jag finns till.
Jag ber också om ursäkt för att jag brukar gå på rockfestivaler.
Plötsligt inser jag vilken fara jag varit i festivalvimmlet utan att veta om det.
Om inte min kvinna hade varit så förtjust i mitt lilla bihang under magen,så skulle jag klippt bort alltihop i förbyggande syfte.
Förlåt.

 


Några bilder ifrån festivalen " We are Stockholm"
Som var den första festivalen som spårade ur med allt tafsande.
 
Män och Kvinnor i vimmlet.



6 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är riktigt intressant hur det nu plötsligt är ALLA mäns fel att några män tafsar. Tidigare brukade det sägas att man inte skulle dra alla över en kam. Men nu när vi får det, ska det såklart vara lika överallt. För vi skryter ju om hur jämlika vi är här.
    Om någon kvinna vänstrar med sin livvakt och förfalskar intyg, eller gör fiaskoaffärer med t ex Nuon, då tycker jag att det är alla kvinnors skyldighet att känna sig delaktiga i det. För det vet ju alla att alla kvinnor gillar att fiffla, flörta och dessutom är vansinnigt spenderingsgalna, speciellt när det gäller andras pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen märkligt att nyblivna mammor får ha hand om sina bebisar själv med tanke på risken att dom får en amningspsykos.alla kvinnor är ju i riskzonen eftersom dom är kvinnor.Dessutom finns det ju en massa kvinnor som skär sig i armarna och har ätstörningar och dom är då verkligen inte lämpliga att ta hand om barn.Men det är ju kränkande att tala om en särskild grupp kvinnor.Så därför bör alla kvinnor förbjudas att ta hand om barn.

      Radera
    2. Eva-Lisa: Jag kan inte komma på någonting att kommentera ditt eminenta svar.

      Mvh Skogåsbon

      Radera
  2. Skogåsbon: Egentligen borde man skriva en satir på hur galet det blivit. Tanken har föresvävat mig fler än en gång ;)
    Bitterpitten: Men faktiskt. Enligt de slutsatser som dras kring män, borde det vara helt i sin ordning att resonera likadant kring lämpligheten för kvinnor att ta hand om sina barn.

    SvaraRadera
  3. Finns tydligen hur många "kloka" män som helst som anser sig skyldiga?
    http://www.sn.se/asikter/kronikor/1.4294374--inte-alla-man-slapp-sargen-gubbar-och-kom-in-i-matchen-for-faan-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är män som har vita skor och använder cykelhjälm,och om dom ska använda en skruvmejsel eller en skiftnyckel så behöver dom handskar.

      Radera