Sök inlägg

söndag 17 juli 2016

Jag mötte Harpo

På visfestivalen i Malungsfors.
Harpo spelade några fina låtar om sina djur och sin fru mm.
Dom flesta har han inte ens spelat in.
Som den bonde han är hade han hängselbyxorna på.
Efteråt fick jag chansen att hälsa på honom.
Det hör till saken att jag har en gammal jukebox med en av hans gamla låtar som är min favvolåt. Den heter Harpos Helicopter och i texten sjunger han How do you do,hello hello hello....Jag har länge tänkt att om jag nån gång fick chansen att träffa honom så skulle ta honom i hand sjungandes How do you do....
Så nu gjorde jag det.
Han sa direkt Harpos helicopter och så skrattade han.
Han frågade var jag var ifrån och när jag berättade att jag bor i Säter så sa han att han brukade stanna i Säterdalen förr och ha picknick med äggmackor.
Jag är så Starstruck.



Harpos helicopter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar