Sök inlägg

onsdag 1 juli 2015

MiljöPelle

Nu har jag köpt en skrotbil igen !
Importerad till Sverige enda i från Oklahoma i Amerika.
Där borta i Amerika kan det stå gamla bilar på gårdarna och långsamt förfalla utan att nån får hybris.
Står dom i vägen så flyttas dom bara till nån skrot där dom får fortsätta att långsamt förfalla vackert.

Så är det inte i Sverige.
Här får det inte stå nå gamla skrotbilar på gårdarna....Då kommer Kommunrepresentanter och grannföreningar dit och klagar...MiljöPelle kommer sättandes och släpar iväg bilarna till skroten.
På skroten blir dom nerplattade direkt eftersom Svensk lagsitftning säger att det måste vara en gjuten platta under varje skrotbil, annars blir det böter.
I våran iver att få det perfekta landet med bara fina dyra bilar på uppfarten och en välstädad bakgård ,går en stor kulturskatt förlorad.
Nu tvingas vi kulturentusiaster att köpa hit gamla skrotbilar ifrån Amerika svindyrt.
Men det är det värt.
Vad gör man inte för att kulturen ska leva.

Jag tänker köra runt i den på gator och byvägar.
Likt en spottloska mot etablissemanget som en katt bland hermelinerna vill jag vara en påminnelse om att vi är några som vägrar att leva i lagomlandet Ankeborg.

KEEP ON TRUCKING

16 kommentarer:

  1. Nice! Stepside med V8 väl? //tompas11

    SvaraRadera
  2. "Bärgarn" ser jag! :)

    SvaraRadera
  3. Sålde du inte en sån för ett tag sedan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men den var mer ett streetraceproject med allting ombyggt. Den var fel åt mig

      Radera
  4. Härligt! Vacker patina
    // Johan

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha en. Vem kontaktar man?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Järudds bil i Säter.Han åker till Texas och hämtar såna där hela tiden.

      Radera
    2. Är det han som figurerar i några avsnitt hos Monkey Garage? Kan man göra beställning på önskat objekt eller tar man vad som erbjuds?

      Radera
  6. Det den där släpper ut, är nog ingenting mot vad Åsnan Romson skitar ned.

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera
  7. Ahh, en riktig bil!
    Praktisk, snygg, driftsäker, ekonomisk och miljövänlig!
    Påverkar ju knappt miljön alls, lite rök där bak bara...

    /Gillart!

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. Bilhandlaren jag köpte den av kallade den för en Rembrant och sa att jag inte fick lacka den.

      Radera