Sök inlägg

torsdag 7 augusti 2014

Det brinnande helvetet

Svart stickande rök kommer rullande över bergen. Hela min tillvaro färgas sepiabrun. Det är varmt och kvavt som i tropikerna.
Grannen konstaterar att nu är det bara några skogskädda berg mellan oss och döden.
Helvetet kommer närmare hela tiden. Jag kan inte vara ute i brandröken utan måste motvilligt stänga in mig i huset.Där sitter jag med stängda fönster och svetten droppande från pannan,då smäller det till utav bara helvete.Det blixtrar ur vägguttagen och hela huset skakar.Rautern och modemet brinner upp.Strömmen går.

Undergångs känslan är total.
Nu kan jag bara sitta och vänta på att den brinnande svarta döden ska ta mig. Allt känns förlorat.
Det enda som går att rädda nu är min förtappade själ.Hade telefonen fungerat hade jag ringt Jehovas vittnen.

7 kommentarer:

  1. Själv satt jag med ungarna i soffan i morse. Dom tyckte att det mullrade och small lite sådär obehagligt. Vi räknade sekunder. Helt plötsligt hann vi inte ens säga "ett" innan det small. Enligt åskradarn var det 300m bort men jag undrar jag... Jag har i alla fall bett Telia att skick en ny router.

    Enligt Aftonbladet om MONSTERBRANDEN så har nu de franska och italienska SUPERPLANEN anlänt så du ska se att det ordnar nog sig.

    Sen verkar LRF i stort sett ge räddningsledningen skulden för hela branden. Tycker att man nu skulle försöka släcka branden först innan man enligt svensk standard börjar utse syndabock(ar).

    För övrigt verkar man i Finland dunka sig på bröstet och förklara sig bäst vad gäller brandkårsarbete. Att var bäst är något som man annars är van med från Sverige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också beställt en ny rauter från Telia.vad jag nu ska med den till när allt blir ett brinnande inferno.

      Radera
  2. Inte har du någon svart och förtappad själ Dan.
    Du är så snäll och vänlig både mot folk och fä, så inte har du något att frukta av karmalagen i alla fall.
    Tror inte heller att den aktuella branden kommer att nå dig.
    Du kan nog se veckan an med tillförsikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack anonym.Då kanske jag blir med ett tag till då.

      Radera
  3. Hmmm. Episk skildring av helvetet nästan vackert.

    SvaraRadera
  4. Du hamnade inte i det brinnande helvetet i förtid... och nu väntar vi bara på din nya router och nya bittra inlägg.

    SvaraRadera
  5. Var är gästbloggerskan?? *våldsamt nyfiken*

    SvaraRadera