Sök inlägg

tisdag 19 augusti 2014

BITTERPITTEN lanserar ett nytt röstsystem inför valet

Nu är det snart val igen,och ju närmare valet vi kommer desto svårare blir det att välja.
Hur ska man kunna välja när alla politiker verkar vara totalt inkompetenta empatistörda lismande lögnare hela bunten ?
Det som stör mig mest är att den som vinner ska få ta hand om mina skattepengar.
Så här kan vi inte ha det !
Så därför har jag funderat på hur man ska rösta när man inte sympatiserar med nåt parti.
Det brukar ju vara lättare att säga vilket parti som man tycker sämst om.
Då kom jag på att det vore bättre att man får möjlighet att straffa det sämsta partiet istället för att rösta på nåt dåligt parti.

Mitt förslag är att man får välja om man vill ge en röst eller ta en röst.
 T.ex. Om jag tycker att alla partierna suger men Mp suger mest. Då väljer jag att dra av en röst ifrån Mp.
På det sättet tror jag att nästan alla kommer att gå och rösta. Ångesten kommer att bli mindre. Vi kommer att kunna sova gott om natten med vetskapen om att vi inte har lagt vår röst på nån skojare som lurar brallorna av oss efter valet.

Sen kan man ju fundera på om det överhuvudtaget spelar någon roll vad man röstar på ?
Som jag minns det så har vi alltid fått det sämre efter varje val ,oavsett vem som vunnit.Sen skyller alltid vinnaren på att den förra regeringen körde landet i botten och att det kommer att ta tid att städa upp.

Nej rösta bort dom bara...Bort bort bort !!!


2 kommentarer:

  1. Eller varför inte låta väljarna själva bestämma vart deras skattepengar ska gå i deklarationen? Det blir ett fasligt kryssande, men det kanske det är värt? Alternativt göra tvärtom, man får kryssa i de rutor där man INTE vill att pengarna ska gå :) Antagligen skulle även politiker få lägre lön och sämre avtal då, men det måste de väl tycka att det är värt? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra idé :)
      Jag röstar på dig ;)

      Radera