Sök inlägg

söndag 11 maj 2014

Schlagerfestival med tuttar och skägg


Igår var det dags för tävlingen vi älskar att hata,igen....Vi satt bänkade ett gäng hemma i biorummet.
Mina släktingar har brukat propsa på att vi för diagram och röstar själva...Mest för att tysta mina elaka kommentarer om dåliga låtar och låtstölder,tror jag.....I går var det ingen som orkade skriva,så vi införde en enklare variant.....Visuell ljudröstning..Endast tre betyg.
Tumme upp....Pling = Topp betyg
Tumme ner....Burbp = Uselt
Horisontal vinglande hand....Ho ho,ho ho. = Så där
Sen satt vi där och gjorde tummen ner och Burpade  för det mesta...Lite Ho ho blev det också,och nån enstaka Pling.....
Tonåringen i gänget tyckte att vi var så pinsamma att hon gick....Nånstans i bakhuvudet minns jag hur det var att vara tonåring ,och förstår henne.Men det förtränger jag snabbt....Part party.
Vad kom vi fram till då ?   Jo Danmark var usla, för dom hade snott refrängen till sin låt ifrån Lisa Nilssons gamla dänga "varje gång jag ser dig" Sen hade dom snott artisten också,för han såg ut som Salem Al Fakir.
Sanna från Sverige var också usel....Hon kved bara " Undo my sex,undo what hurts so bad" Snuskigt och omoraliskt.
Tumme upp blev det däremot åt Österikes låt.....Den stackars sångerskan hade käkat för mycket P-piller så hon fått skäggväxt...Men det var charmigt på nåt vis...Hon lät och såg ut som en blandning av Ola salo och Jennifer Lopez.
Fast min favvo var ju Dom polska helylletjerna i vackra folkdräkter och flätor....gammal hederlig folkkultur när den är som bäst , man fick se tjejerna kärna smör och stånka korv.

Här live

d
Nedan,den utskällda musikvideon


2 kommentarer:

  1. Jag tyckte att hon påminde om en blandning mellan Jesus och Thomas di leva :) Hur som helst gillade jag inte låten. Tror jag ska sluta se på det där nu. Nästa år får det bli en bra film istället. Man hinner ju med två på den tid det där spektaklet tar.

    SvaraRadera
  2. Ja det har du sannerligen rätt i...Jag kan liksom inte låta bli att titta...Jag måste liksom dissa det...Helt seriöst så var det bara Holland som hade en låt som jag skulle kunna lyssna på :)

    SvaraRadera