Sök inlägg

söndag 22 september 2013

Märkta pengar

96 miljarder i svenska sedlar ska bytas ut.....Eftersom Staten,handeln och bankerna helst vill ha ett kontantlöst samhälle,så känns det lite onödigt att byta pengar som vi inte ska använda...Men man vill så klart åt dom svarta pengarna och dom kriminella.... Det går man till och med ut med helt öppet,så det är ingen hemlighet.http://www.metro.se/nyheter/nya-sedlar-ger-kriminella-vaxelpanik/EVHmeC!k2J7uEvspfHYE/
Men jag har klurat ut den verkliga orsaken till att vi ska få nya sedlar....I dessa tider av övervakningshysteri är det ju bara ett naturligt steg till,att även övervaka pengarna.Inte nog med att vi är övervakade på Google,facebook,instagram mm. Nu vill man ha full koll på våra pengar. Därför är så klart alla nya sedlar märkta elektroniskt....Sen när jag tar ut pengarna ur sedelautomaten,då registreras mitt kort och vilka sedlar jag tar ut..Sen har dom koll på vart sedlarna tar vägen...Ser dom att jag handlar mycket jäst och socker då får jag en påhälsning av polisen som letar efter hembrännare....Ser dom att jag köpt en resa när jag är sjukskriven så blir jag av med sjukersättningen...Dyker mina pengar opp hos kriminella då är jag rökt.
Butikerna kommer att ha särskilda scanners som läser av om pengarna är efterlysta ifrån rån eller liknande. När en efterlyst sedel passerar i kassan på Ica så går larmet. Röda lampor kommer att börja blinka och utgångarna stängs automatiskt samtidigt som polisen larmas.
Detta kommer naturligtvis att leda till att vanligt folk inte törs ta emot kontanter,eftersom vi inte kan kolla om pengarna är heta. Detta i sin tur leder till att vi får återgå till byteshandel...2 kubik ved mot en snöskottning. En soffa mot en barnvagn. Ett omlagt tak mot en begagnad bil. Sitta barnvakt mot en MP3 spelare.... Cirkeln sluts. Vi är tillbaka där vi började....Man kanske skulle kunna använda gamla värdelösa sedlar i ett lokalt valutasystem...Hmm.

2 kommentarer:

  1. Tänkvärda ord, dock har man i Spanien, på vissa håll, redan infört byteshandel och gamla sedlar. Se http://www.di.se/artiklar/2012/2/21/krisande-spanjorer-idkar-byteshandel-/?activetab=

    Vad gäller övervakning så har man i Finland, på allvar, föreslagit en ännu mer detaljerad övervakning. Läs på http://vastranyland.fi/nyheter/2012-08-19/gps-baserade-vagavgifter-annu-aktuella

    Detta system skulle ju även kunna ligga som underlag för retroaktiva fortkörningsböter. Speciellt när man kan samköra registret med övervakningskameror, bankkortsanvändande, bensinkortsanvändande och sedelanvändande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar inte spela nån roll vilka konspirationsideér jag hittar på. Det brukar visa sig att dom redan finns på riktigt. =)

      Radera