Sök inlägg

lördag 4 februari 2017

STRÄNGEN som brast

Robert "STRÄNGEN" Dahlquist är död.

Han dog igår 40 år gammal.Enligt obekräftade uppgifter av ett epeletiskt anfall i badet.

Strängen var en av mina absoluta gitarrhjältar. Jag minns speciellt en kväll för ca 10-15 år sen när han spelade med The Hellacopters på en festival i Smedjebacken. Strängen & Nicke duellerade med sina vita gitarrer i natten och just då var jag övertygad om att jag sett världens bästa rockband ever.

Efter Hellacopters startade han Dundertåget och sjöng på svenska med kluriga texter av Stefan Sundström. Strängen var mitt i en ny solokarriär när han dog.
Jag sörjer stort.
R.I.P

Här ett videoklipp med Dundertåget.

I från mig själv.

Här en gammal låt med Hellacopters.
By the grace of Good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar