Sök inlägg

lördag 28 januari 2017

Snusk på stan

Det händer att jag vågar mig ner på stan.
 På stan är det fullt med folk som glor på varann samtidigt som dom låtsas att dom inte ser nån annan....Sen är det fullt av surrealistiska texter som kastas emot mig hela tiden....Man får liksom bara veta lite grann...Sen ska man gissa resten själv....Skitjobbigt!....Vem vill nåt?  Vad vill dom ? Och varför ?

Bilden ovan DAM SUGARE

Vad menar dom ? Är det en särskild Dammsugare att användas av kvinnor ? Kvinnoanpassad på nåt vis ?

Eller, är det nåt som man suger damer med ? Och hur då ?

Eller är det nåt som suger en man som en dam ?

Jag blir förvirrad och känner mig dum, bäst att skynda vidare.
Då inne på en butik hittar jag denna lapp.
Vad menar dom ?
Menar dom att om jag går på toa så kan den vara buggad ?

Eller vill dom sälja nån utrustning så att jag kan bugga min egen toa ?

Driver dom bara med mig ? Vill dom att jag känner mig osäker och förvirrad ?
Ska dom kolla hur jag beter mig och sen skratta åt mig bakom nån dold skärm.

Jag skyndar ut på stan igen. Hastar iväg längs trottoaren som alla vanliga människor gör, försöker smälta in i mängden då jag ser en löpsedel.

Där har Aftonbladet smällt opp Anna Kinberg Batra och Jan Björklunds sexliv på löpet.... Mjukt & Mysigt...Han vädjade till Kinberg Batra : Låt bli...Björklund bad henne vänta...Denna utlämnande text tillsammans med riktigt kåta bilder på Björklund och Kinberg Batra....Jag vill inte läsa om hur länge hon ska behöva vänta på att han kommer ? Eller vilken ställning hon ska låta bli ?
Kan man få slippa sånt här på löpet ?

Jag skyndar mig hem igen helt tillintetgjord av att ha vistats en kvart på stan.
Det dröjer nog länge till nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Men du har lärt dig att vara välutrustad!
    Ja, med kamera för att bjuda oss andra på godbitar...
    Tack för det.
    Mitt minneskort tog slut i förgår
    Tänk om man haft dylika i ungdomen.
    12 bilder mot 2741.
    För övrigt dog Lennart Nilsson.
    Kändes tryggt hålla i hans bok under ungarnas växande i för dem avsedd plats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han var en Ikon. snacka om intimfotografi.

      Radera
  2. Hej.

    Skrattar så hundarna flyr in bakom soffan!

    Det enda jag har att komma med är en skylt jag såg i Malmö vid besök i höstas:

    "Punktering inom en kvart för hundra kronor, garanterat!"

    Detta hos en cykelhandlare. Tror nog jag kan orsaka punktering både snabbare och billigare själv...

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
  3. Cykel killen kanske just kom från en "kvart".

    SvaraRadera