Sök inlägg

onsdag 11 maj 2016

Fjolligt värre

Då var det dags igen då.
Första semifinalen i Eurovision song contest på Tisdag kvällen.

Det som slår mig direkt är hur dåligt många sjunger. Det är nämligen så att i finalen måste artisterna sjunga på riktigt utan förinspelad sång.Några var riktigt usla...Sen är det tydligen en massa svenskskrivna låtar med också. Det har blivit poppulärt att hyra in proffs från Sverige... Det hörs direkt..Slätstrukna Eurodiscolåtar som låter som B-sidor allihop.

Holland hade en skaplig countryrock låt...Bosnien/Hercegovina  hade en fin etnisk låt med,annars var det mesta slätstruket.
Men San Marino fick mig att vakna till.
Dom har hyrt in en Turk (Serhat) som både ser ut och låter som Leonard Cohen.
Mixa det med  70-tals Disco ala Baccara. Så fattar ni.
Mycket kitschit och skitbra faktiskt.

Han åkte ur finalen naturligtvis.
Folk är idioter.



Serhat - I didn´t know

3 kommentarer:

  1. Hehe, vilken tur man inte ser på det där längre. Det verkar ju bli värre och värre för varje år :)

    SvaraRadera
  2. Eva-Lisa: X2

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera
  3. Ja vet,men jag kan bara inte låta bli att titta på eländet.Sen när jag sett vinnaren då brukar jag säga att jag aldrig mer ska kolla.

    SvaraRadera