Sök inlägg

söndag 24 januari 2016

Rebellisk husmålning


 Sällsynt vackert hus.
Tvärkorkade kummunpolitiker som skyllde på att det var osvenskt färgsatt.
Dom fattade tydligen inte att det inte längre finns nåt som är Osvenskt.
Minareter och moskeér är ju Till och med tillåtna nu för tiden.

I alla fall så gillade jag ideń med att låta färgen glida över i en annan färg
Mitt på väggen... Så nu har jag gjort nåt liknande på mitt hus,och jag tänker inte fråga byggnadsnämnden om lov....
Man måste väl inte bo i Gränna för att ha ett polkakrishus ?

7 kommentarer:

  1. Ja det är något jag inte förstår hur det funkar. Samtidigt som socialsekreterare, lärare och omvårdnadspersonal m.fl. inom kommunen sliter ut sig fullständigt finns det folk som har tid att åka runt och kontrollera färgnyanser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Sveriges byråkrati är sannerligen märklig.

      Radera
  2. Håller med fullständigt.

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera
  3. Trodde nog mer att ditt hus skulle ha Muralmålningar som i vissa delar av Belfast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har du rätt i...Jag får väl gaska opp mig och göra nåt häftigare nu när polkagrismålningen töat bort.

      Radera
    2. Jag kan tänka mig nått i stil med det i Bogsering, Derry.
      YOU'RE NOW ENTERING FREEMAGGSTA

      Radera
    3. Bogside skrev ja ju, mobiljävul!

      Radera