Sök inlägg

tisdag 5 januari 2016

Fri Rör(l)ighet


Det där med öppna gränser
Varför är det så bra egentligen ?

Bryggerierna kör sitt öl ifrån Sverige ner till Tyskland,och sen åker Svenskar ner till Tyskland och kör hem ölen igen,sen säljer dom den till minderåriga i Sverige..... Det väller in vapen och narkotika på Öresundsbron.
Polisen säger att det är så lätt att smuggla in vapen via bron att det har blivit
Billigare att köpa en handgranat än en falafel.

 Bilar stjäls i Sverige och åker över bron eller färjorna...Kriminella kan åka i skytteltrafik mellan Europa och Sverige. En tjuv spelade handikapad och stal jackor på stadium för 13 000 kr.  Han ska Utvisas för tredje gången för stöld.
Såna som han kan inte stoppas med våra öppna gränser.

Ja nu har man ju börjat kolla pass och ID vid gränserna....Åtminstone tillfälligt.Jag hoppas att det för med sig att dom lyckas håva in några busar också..Knarksmugglare och tjuvar av olika slag....Jag joppas verkligen också att hela schengenavtalet går i graven så det blir nån ordning och reda i EU .
Men nu när det har blivit lite passkoll vid bron och färjorna då blir det ett jävla liv på folk...Dom är kränkta...Måste köa...och kan inte röra sig fritt.
Sen spelar det tydligen ingen roll hur mycket kriminalitet öppna gränser för med sig..Medierna hänger på och tycker att friheten måste få ha sitt pris....Folk ska vägra visa legg,och minsann visa lite civil olydnad.

Jag får inte det här att gå ihop.
Om vi skippar systembolaget t.e.x. då skulle vi också slippa en massa köer.
Folk skulle få handla sprit i vilken butik dom vill,frihet under ansvar precis som med gränserna....Men det går ju inte...Hur går det då med folkhälsan ?

Systembolagskö
Eller alla denna byråkrati som finns för småföretagare som gör det näst intill omöjligt att följa alla regler... T.e.x att knallar måste ha kassapparater med sig på marknader och sånt....Skippa skiten...Frihet under ansvar.

Nej det är tydligen bara vid gränserna det ska vara frihet under ansvar.
Att det sen väller in vapen,knark och kriminella,det får man ta.

En annan lustig grej med debatten om öppna gränser,det är att det är alltid Vänsterfolk och miljöpartister som protesterar högst emot tullkontroller och passpoliser... Dom kräver att vi ska följa EUs schengenavtal och vill ha ett öppet Europa....Samma Vänsterfolk och Miljöpartister som var emot EU....Hur går det ihop ?
Jag får en otäck känsla av att dessa aktivister
alltid står på dom kriminellas sida.





7 kommentarer:

  1. Ja jag gick ju aldrig med i EU vilket känns skönt för det mesta.

    SvaraRadera
  2. Även jag blev tvångsansluten. Vi får emigrera till Norge ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog dags snart....jag har en bror i Norge som trivs väldigt bra.

      Radera
  3. Va f*n ska vi göra som de fega araberna och fly landet och lämna kvinnor och barn kvar? Nä, klart som tusan att vi stannar och kämpar för att vrida klockan rätt, allt annat är förräderi! //tompas11

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har onekligen en poäng där...Men om jag sticker så tar jag med mig kvinnor och barn.

      Radera
  4. Klockrent inlägg som vanligt. Har tänkt i precis samma banor.

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera