Sök inlägg

tisdag 24 mars 2015

Falskt Pass !?


Att det är nåt knas med dom Svenska passen det har jag förstått länge.

Det är 170 000 Svenska pass på drift och endel "Svenskar"plockar ut 10-15 nya pass varje år som dom råkat tappa bort....Det är tydligen bara att begära ut nya hur lätt som helst och sälja dom till kriminella....Sen kan terrorister och knarksmugglare resa jorden runt som Svenskar....Detta har lett till att  andra länder vill införa visumtvång för svenskar.....Naiva svenska myndigheter och politiker som inte kan förstå att det handlas med Svenska pass...Det är ju förbjudet.

Men inte nåt ont som inte har nåt gott med sig....Blir det visumtvång så kanske folk stannar hemma istället för att svina runt utomlands och föda diktaturer och förnedra fattiga människor.

Häromdagen skulle jag själv skaffa ett nytt pass... Inte för att jag ska åka nånstans, men det kan ju va bra att ha om jag skulle tappa bort körkortet.
Men när jag fick passet upptäckte jag nåt konstigt...Ja då menar jag bortsett från att jag på bilden ser ut som en kriminell missbrukare som inte sovit på en vecka...För det första så ser jag solbränd ut trots att jag var likblek när fotot togs...För det andra så har jag guldblont hår på bilden....Det hade jag visserligen på 80-talet, men sen har det bara blivit gråare och nu mer gränsar det nästan till vitt.
Hur fan gick det här till ?  Det måste vara ett beställningsjobb...Det är väl nån mörkhyad blonderad knarkhandlare som ska ha mitt pass sen när jag tappar bort det förstår jag.

Det går helt klart, inte att lita på Svenska pass.



3 kommentarer:

  1. Inte konstigt då att pass inte duger som identfikation i Sverige

    SvaraRadera
  2. Hehe, håller med "grogg", det är nog därför de inte duger utomlands ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. i Svergie, menade jag förstås. Men andra länder har förstås all anledning att vara misstänksamma.

      Radera