Sök inlägg

fredag 30 januari 2015

Träpatronen




BITTERPITTEN 
 Provar på det gamla hederliga livet som träpatron. Det känns som om det ligger i tiden igen.


Tyvärr herr Andersson...Det kan inte bli nån lön denna vecka för hans del.
Ni har varit alltför lat på sistone.
I Tisdags gjorde ni ju ingenting på hela eftermiddan..
Ja jag vet att motorsågen gick sönder på förmiddan.Därför har dragit av reparationskostnaderna för den på eder lön.
Herr Andersson har för övrigt gjort åt med väldigt mycket bensin på sistone.
Hädanefter får han betala bensinen själv.
Stå inte här och självömka och hulka. Det är väl för bövelen inte mitt fel att Herr Andersson har satt 6 ungar till världen ,och att han har en ofärdig hustru.

Seså ! Ut med er och jobba nu Herr Andersson så kanske ni får en slant nästa vecka.
Ju längre ni står här och sinkar mig desto mindre har jag råd att betala.
Jag är så trött på sådana trashankar som ni Herr Andersson.
Vore jag inte så otroligt godhjärtad så hade jag slängt ut er för länge sedan.
UT !

9 kommentarer:

  1. Mao, det var bättre förr?

    Men vad är det med Bourbonflaskan?
    Sen ser öppnad ut men är full. Har du lurat ägaren och fyllt den med thé?

    Som när polaren åkte på flygkurs till Florida, för länge sedan.
    Natten innan steg han upp och skrev H2O på tre 75:or i hanser farsas barskåp :)

    SvaraRadera
  2. Nej jag har bara smuttat. Den var för god för att slösa bort :)

    SvaraRadera
  3. Smuttar du ur flaskan? Ser inget glas ;-)

    SvaraRadera
  4. Nej för fan..Glaset kom utanför bilden.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder, hur som.
    Du kanske är ämnad för stordåd som t.ex. fotomodell

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det ser ut som om du har haft en både rolig och givande helg :) Jag hade gärna sett en video, men bilder funkar ju också ;)

    SvaraRadera
  7. Du hade passat fint som bankkamrer på high Chaparral . // Johan

    SvaraRadera
  8. Kan detta vara grunden till ett storslaget bygdespel från Maggsta. ?

    SvaraRadera