Sök inlägg

måndag 19 januari 2015

Det där konstiga med idrott

Jag förstår mig inte på idrott.
Folk skriker och gastar som idioter när deras lokala lag gör mål. Dom är patrioter och förklarar stolt att dom är födda och uppväxta här och då jävlar håller man på "sitt" lag. Sen verkar det inte spela någon roll att mer än hälften av spelarna i det lokala laget kommer nån annanstans ifrån och bara är inhyrda ,ibland även från utlandet. Dom lokalt uppfödda spelarna spelar i motståndarlaget.

Sen pratar idrottsfolk så konstigt. Dom kastar om,sopar rent,kör över,gör slut på svarta sviter,parkerar bussen och kokar fläsklägg på varann....Ibland har dom 3mål i baken och gör en snygg Nazist..Eller nåt sånt.

Sen har dom ju så himla bråttom när dom spelar.Ta t.ex. hockey och bandy. Man hinner bara uppfatta att nån slår ner klubban i isen sen lyfter publiken på armarna och skriker och jag undrar vad var det som hände ?
jag har dock upptäckt att det finns en sport som går så långsamt att till och med jag hinner med att se vad som händer....Den heter visst Curling....Schack går också långsamt...Men där hinner jag inte med ändå.

När man som jag inte riktigt fattar det där med sport då är det intressantast att se på damsport har jag upptäckt.. Ja inte hockey och slalom och sånt där damerna ser likadana ut som herrarna. Men damtennis,isbalett och simhopp kan jag få ut lite av.

Tro nu inte att jag är nån sexistisk snuskgubbe bara för att jag gillar kvinnor. Mitt intresse är lika finkulturellt som en Zorntavla.
Och förresten så tyckte jag inte alls om det Colombianska cykeldamlagets dräkter

6 kommentarer:

  1. Bra analys av sport och idrott.

    SvaraRadera
  2. Jag upptäckte när jag var i Din hemby i somras att det fanns en idrott där alla sprang i och badade på ett ställe som förr kallades "Första nakenbadet" sen cyklade man hit och dit på Säters gator för att sen kasta cyklarna och springa fram och tillbaka till campingen några gånger för att slutligen avsluta där man startade. Man kom alltså ingenstans! Ännu värre betedde sig en sjuhelvetes massa människor några veckor senare då man körde i gamla omoderna bilar på samma gator runt runt utan nåt vettigt mål. Tokig i Säter passar bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså jag skäms...Jag överväger starkt att flytta till Hedemora.

      Radera
  3. Har funderat lite på det där med att allmänheten inte verkar ha någraproblem med att alla idrottare (iaf de som tjänar pengar) bor i lågskatteparadis som Monaco medan andra skattesmitare nogs ska hängas ut och bespottas.

    SvaraRadera
  4. Ang. de Colombianska dräkterna, vilken PR kupp. Har du ens sett foton av något annat damlandslag i cykel? Visste du ens att sådana landslag existerade innan du såg den bilden?

    SvaraRadera