Sök inlägg

söndag 9 februari 2014

Sexfällan


För 15 år sen kom en lag som skulle kriminalisera sexköp.....Men det går väldigt trögt med att omsätta lagen till handling.... Det är ytterst få sexköpare som åker fast,och ingen får fängelse....Nej det brukar bli böter...
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sexkop-har-aldrig-gett-fangelse/
Eftersom dom flesta sexköpare har gott om pengar så är ju inte böter mycket till straff.
Varför är det så svårt att sätta dit sexköparna då ?   Är lagen tandlös ? Eller är dom som tillämpar lagen ryggradslösa ?  Jag vet inte,men nog har jag mina funderingar...Kan det vara så att sexköparna är en del av det system som ska upprätthålla lagen ? Poliser,åklagare,advokater,politiker,tjänstemän och byråkrater ?

Iaf så var det några tonårstjejer som kom på att ta lagen i egna händer. Dom la ut annonser på internet om att dom sålde sex. Sen stämde dom träff med sexköparna och plockade dom på pengar genom utpressning.Dom hotade med att tala om för sexköparnas fruar vad deras män höll på med.
Jag tycker att dom här tjejerna borde få medalj för att dom hjälper samhället att sätta dit sexköpare. Men nu är det istället tjejerna som står åtalade...Och det är så synd om dom stackars sexköparna som har blivit blåsta av några småtjejer.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/sexkopare-utpressade-pa-tusentals-kronor/
Jag har sagt det förut...Jag säger det igen...Sverige är en fristat för kriminella.

3 kommentarer:

  1. Menar du att viss kriminalitet är försvarbar och till och med borde belönas?

    Tycker du kanske att detta är ok också?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17463027.ab
    Bara ett litet "olycksfall i arbetet"

    Ifall sexköp är kriminellt så bör ju sexförsäljning vara lika kriminellt. En säljare "betjänar" förmodligen flera köpare så det är ju inte så svårt att se från vilket problemet enklast kan angripas!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om vi utgår ifrån att det som står i artikeln ovanför stämmer,så måste det vara extremt ovanligt.Och jag kan inte se att en dödad sexköpare skulle vara värre än alla hundratals prostituerade som misshandlas och dödas varje år utan att nån bryr sig.

      Ja jag tycker att viss kriminalitet är försvarbar.

      För övrigt önskar jag att alla Svenskar som åker till Thailand och köper sex aldrig kom hem igen.

      Radera
  2. Det ligger nog en hel del i vilka Du ifrågasätter
    Poliser,åklagare,advokater,politiker,tjänstemän och byråkrater ?
    Tror att det är ännu tydligare i England där högt uppsatta gubbar ständigt trampar i klaveret eller förresten Svenska höjdare är nog lika goda kålsupare. Alla gubbar som tillbringar veckorna i riksdagshuset och veckopendlar hem verkar ha såväl alkoholproblem som relationsproblem att dom dessutom har löner som lämnar utrymme för köpt ömhet gör inte saken lättare för dom stackars krakarna.
    /Tomas

    SvaraRadera