Sök inlägg

torsdag 26 april 2018

Censurerad

Jag skrev en insändare i Dalarnas tidningar igår

Den handlade om att Säters kommun tippat skitig snö alldeles intill sjön Ljustern. När dom började att tippa snö där i vintras så lovade dom att det bara var ren snö som skulle tippas nära sjön. Nu när det töar så ser det mer ut som svart sand än som snö. En liten bäck rinner ner till sjön och för med sig alla föroreningar dit. Om nån privatperson hade gjort samma sak så är jag övertygad om att det hade varit grovt miljöbrott. Men kommunen gör som dom vill!
DT brukar inte ta in mina insändare om dom är kritiska till Säters kommun, så jag blev lite förvånad att den kom med, men. Istället för min bild på snöhögarna så hade dom en bild på en hund? Konspiratorisk som jag är så tror jag så klart att jag blivit censurerad. Utan bilden blir ju insändaren helt meningslös

Jag har skrivit till DT och frågat om varför dom gjort så här, men dom svarar inte. 

Sen en tid tillbaka så är både Socialdemokratiska Dalademokraten och borgerliga Dalarnas tidningar uppköpta av Mittmedia. Det betyder att det är exakt samma nyheter i bägge tidningarna, Det enda som skiljer dom åt är ledarsidorna som helt ogenerat använder Fake news för att hela tiden framhäva sin egen politiska ställning. Ingen verkar våga ifrågasätta dom styrande politikerna, och ingen vill skriva om miljöskandalen i Säter.


Bilden på snöhögarna som jag skickade in
 

3 kommentarer:

  1. Hej.

    Vet inte vart man vänder sig.

    Bor där inga Fridolinare i kommunen?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miljövännerna verkar ligga väldigt lågt i Säter.

      Radera
  2. Mer och mer nöjd med vårt val att satsa ytterligare på Finland...

    SvaraRadera