Sök inlägg

måndag 18 april 2016

Den Svenska maffian

Det var inte längesedan som Fackpamparna i Kommunal skämde ut sig med att ha festat upp medlemmarnas pengar.
Men även på lokal nivå visar dom sina maffiametoder.När 2 Läkare som kom till Sverige som flyktingar ville jobba som undersköterskor medans dom väntar på att få börja arbeta som Läkare då stötte dom på problem.
Kommunal protesterade och hävdade att Läkarna saknade kompetens att jobba som undersköterskor,samt att dom skulle ta jobbet ifrån Kommunals undersköterskor....Konstigt...När nån outbildad Undersköterska blir lasad då strider Kommunal för att den personen ska få jobbet före en utbildad som inte är lasad.Då är det tydligen inget problem med brist på kompetens.

Dom här stackars Läkarna kan få vänte flera år på att få jobba som Läkare i Sverige. Under den tiden ska dom leva på bidrag är det meningen. Men då tyckte Läkarna att dom skulle hjälpa till i vården istället för att kosta skattebetalarna en massa onödiga pengar. Dessutom håller dom ju igång patientkontakten.... Nej det vill inte maffian.

Lika illa är det med fackförbundet transport.
Dalatrafik har länge haft problem med Somaliska unga killar som bråkar på bussarna...Länsstyrelsen säger nej till övervakningskameror(det är kränkande)
istället prövade man med att sätta in vakter på bussarna..Det funkade inte heller så bra eftersom Somalier tydligen blir uppviglade av folk i uniformer.

Men då kom nån på att sätta in Somaliska pensionärer på bussarna...Dom talar samma språk som buset och dessutom för dom respekt med sig eftersom dom är äldre....En helt igenom perfekt idé tills Maffian kom på att pensionärerna nog tog jobben ifrån väktarna...Så Transport Polisanmäler Dalatrafik.

Varje vecka är det bråk på nån flyktingförläggning.Frustrerade uttråkade missanpassade flyktingar far i luven på varann för att dom bor trångt och inte har nåt att göra. Förslag har kommit opp på att dom ska hjälpa till i butiker och i kommunen eller bara laga maten åt sig själva på förläggningen.... Men då ser ju Facket rött igen....Man kan inte betala flyktingarna för dom har inga arbetstillstånd och dom får inte hjälpa till gratis för då tar dom ju jobbet från nån Fackansluten.... Men om dom stannar på förläggningen och bråkar, då får ju fackanslutna Poliser och Väktare jobb med att sära på flyktingarna...Så jobbar Maffian.

Vad blir nästa Polisanmälan från Maffian ?

Om jag ingriper och stoppar en våldtäkt kanske jag tar jobbet ifrån Polisen eller nån stackars väktare ?

 Om jag flyttar en stor sten på vägen kanske jag tar jobbet ifrån en vägarbetare eller kanske ett helt gäng med vägarbetare ?

Om jag hjälper en pensionär hem med matkassarna kanske jag stjäl jobbet från nån hemtjänspersonal ?

Törs jag skjutsa nån i bilen eller tar jag då jobbet ifrån en taxichaufför ?

Kan jag byta däck åt en kompis utan att ha blåst däckfirman på en kund ?

Vad är det för samhälle Facket vill ha egentligen ? 
Inte ett samhälle som fungerar i alla fall.

Men så fort nån kritiserar facket då får man höra att "Facket har ju gjort så mycket bra " precis...Det är ju därför dom kan hålla på med sina maffiametoder...Dom har ju gjort så mycket bra,det ursäktar ju det mesta tydligen.




Förresten.
Minns ni gamle Transportordföranden Hasse "Hoffa"Eriksson ?
Det blev ett jävla rabalder när han på 70-talet åkte till Spanien (som då var en diktatur)på semester samtidigt som Transport hade bojkottat Spanien just för att det var en Diktatur....Vem fan hade brytt sig om nåt sånt idag ? Nu åker ju alla till Diktaturer på semester . Kina,Thailand,Saudi Arabien,Egypten,Cuba.Bara för att nämna några ställen där Svenskar älskar att vara..Skillnaden idag är att nu är det inte bara Fackpamparna som åker. Nu åker medlemmarna också.
Det var bättre förr !

Hasse "Hoffa" Eriksson

2 kommentarer:

  1. Det förvånar mig att du fortfarande kan bli förvånad i Sverige!
    Låter väldigt troskyldigt för mig.
    Varför inte bara njuta av spektaklet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra skepparn, vad kan man mer göra? Den ena tokigare än den andre. Kolla in regeringen.
      Vilken underhållning. Trodde länge att jag var bland de dummaste som fanns. Icke då, nu överträffas jag av Sveriges regering. Vilken jävla samling alltså. Fan hur man får ihop ett sånt gäng?/ Pensionären Gubbtjyven

      Radera