Sök inlägg

lördag 30 maj 2015

Tjejcyklar som ingen vill ha


Ungefär såhär skulle pojkcyklarna se ut när jag var barn


Dom var jättedåliga att cykla på, men fräna.

Men det var som sagt Pojkcyklar.

Ingen tjej skulle kommit på att ha en sån värdelös cykel bara för att den såg frän ut.

Tjejer ville ha riktiga cyklar med pakethållare och cykelkorg,och som dom kunde sitta ordentligt på.




Tjejer vill fortfarande ha riktiga cyklar.
Men det tycks inte cykeltillverkarna förstå. Så nu när det är trendigt bland killar att ha skärmlösa Mountainbikes och citybikes med mycket växlar som man ligger framstupa och kör,då tror cykeltillverkarna att tjejerna också vill ha såna cyklar.... Hur tänkte dom då ?

Alltså...Tjejer vill inte skita ner sig när dom ska cykla till skolan eller till affären.Alltså måste cykeln ha skärmar och kedjeskydd...Tjejerna vill också sitta rakt och bekvämt och inte ligga ner när dom cyklar...Dom är inte heller så förtjusta i massor av växlar som krånglar och hoppar ur om dom inte kan med dom....Sist men inte minst så vill tjejer ha nånstans att ha sin handväska.
Titta på cykeln nedan....Det är en tjejcykel som ingen tjej vill ha.
Ja det händer att tjejerna blir övertalade att dom ska ha en trendig citybike.Men när dom kört den några dagar så händer alltid samma sak...." Mamma kan jag låna din cykel ?"
"Den är bättre att cykla på,och har cykelkorg"

Jag vet inte nån mamma som får ha sin gamla kärringcykel ifred för tonårsdottern.
Men eftersom inte heller mammorna vill åka på döttrarnas monsterhojar så står dom bara och rostar.
Tonvis med tjejcyklar som ingen vill ha.

3 kommentarer:

  1. Så sant alltihop. Men i dagsläget äger jag inte ens en cykel, så jag måste nog se till att ordna en sådan. Jag kanske kan låna min mammas så länge ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har 2 cyklar, en dyrgrip för skogsmotion och sen kom jag över en gammal kärringhonda för 200:- som jag utrustat med cykelkorg, perfekt för läskutflykter i byn.
    // Johan

    SvaraRadera