Sök inlägg

fredag 24 oktober 2014

Vad håller jag på med ?

Förra helgen köpte jag ett par nya LP-skivor igen. Jag var till Gävle,och där finns en av få riktiga skivbutiker kvar.
När jag kom in i butiken fick jag den där känslan tillbaka som jag hade när jag var tonåring.
Den där känslan av att gå och vänta på en skiva i flera veckor.Att ta med skivan hem och lyssna på den i vinylspelaren samtidigt som jag läste allt som stod på innerkonvolutet.

Nu mer så finns ju nästan all musik gratis på nätet. Jag har t.o.m betalversionen av SPOTIFY(för att slippa reklamen) så jag gör inget olagligt.
Men trots att jag kan lyssna på musiken online så fortsätter jag alltså att köpa vinylskivor iaf. Det är som om jag inte kan vänja mig av med det. Eller som om jag försöker backa tiden till den där kicken som jag fick när jag köpte LP-skivor förr i tiden. Men trots att inte kicken infinner sig längre så fortsätter jag iaf med att köpa Vinyl.

Som om inte det här var nog så åkte jag till Bettna(Sveriges nöjesmetropol) i förrgår och köpte en till Jukebox. Jag har redan en Wurlitser 1960 sen förut,men den är full med skivor och min särbo klagar jämt på att jag har plockat ur hennes favoritskivor. Så nu köpte jag alltså en till. En Rock-ola Prinsess 1962.  Hela dagen igår ägnade jag åt att plocka i skivor och sortera dom efter kategorier samt skriva etiketter. Alla skivorna som finns i Jukeboxarna finns på Spotify med bättre ljud och utan knaster.

Jag förstår att det är nåt fel på mig,men jag vet inte vad det är.

ROCK-OLA Prinsess - 62

5 kommentarer:

  1. Vad häftigt att ha egen Jukebox!
    Jag saknar också att lyssna på vinylskivor, men har ingen skivspelare längre. Skivorna har jag dock kvar :) Så det är nog fel på mig också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du har sparat skivorna. Jag blir så ledsen när folk slänger bort dom. du får skaffa dig en vinylspelare :)

      Radera
    2. Härligt att höra :) Ja, jag får nog skaffa mig en sådan :)

      Radera
  2. Visst är det fel på dig. Inte på mig som sålde alla LP billigt till en samlare, några LP var till och med sällsynta, och kastade spelaren, dock var den trasig.

    SvaraRadera