Sök inlägg

lördag 30 juni 2018

Hjälp! Min älskling samlar på möbler

Släng upp dom på pickupen bara!

Det var så det började. Älsklingen undrade om det gick att frakta nå stora möbler, och jag skröt om hur gott om plats det var på pickupen. Först körde vi flyttlass. Både åt oss själva och åt andra. Men sen blev det fler och fler gamla möbler som älsklingen hittade på loppisar. Ganska snart blev det fullt överallt, men hon slutade inte för det. Nu ser det ut som ett möbellager både hos henne och hemma hos mig(och vi planerar att flytta ihop)

Om pickupen är med så är flaket garanterat fullt när vi kommer hem. Har försökt att lämna pickupen hemma ibland men det hjälper inte. Ni anar inte vad som får flats i en volvo 244.
Sist skulle vi leta efter linneskåp så jag tog pickupen. Det blev inget linneskåp men väl en möbelgrupp istället.

Vad ska jag göra?

Om hon ändå kunde samla på nåt mindre skrymmande





Först var det bara en vacker fåtölj som såg så ensam ut.
Sen dök det opp en matchande soffa också.



Senaste möbelfamiljen i samlingen

1 kommentar:

  1. Hej.

    Fina möbler - riktiga möbler ser det dessutom ut som. Inget modernistiskt trams.

    Ett glas punsch, en cigarr, och en ett par kapitel med kapten Hornblower på det stormande hav, och man mår som en människa!

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera